500 kilos per secunda, spertadad da cruschera
Rument zuppà sut il tarpun
Territori devastà, resursa natirala
Sin l’aua, quest moviment circular
Tenor l’Uffizi federal da statistica fan ora ils ruments da construcziun 84% da tut il rument chaschunà en Svizra. Quai èn 500 kilos rument per secunda che surchargian deponias, empleneschan chavorgias e chavas e transfurman noss territori en in enorm mantun da rument.
Ensemen cun auters artists dal Nouveau Réalisme è Jean Tinguely sa deditgà dapi ils onns 1960 ad in art provocativ ed innovativ, nua che l’artist dovra il rument e rufid da la societad per crear sias ovras d’art. En quellas sa spievlan dumondas da la societad che sclereschan nossa relaziun cun il mund.
Cun duvrar ferramenta veglia, rument ed objects chattads per crear novas sculpturas moviblas pretenda Tinguely ina poesia dals objects ch’el cumparta cun Daniel Spoerri, Arman u Niki de Saint Phalle. Las ovras da quests artists raquintan a nus da noss siemis e da nossas temas, da noss lioms umans, da la societad che nus (de-)construin, sco era da la fragilitad da la vita e dal temp che passa.
500 kg pro Sekunde, Wachstumsrate
Müll unter den Teppich gekehrt
Verwüstetes Gebiet, natürliche Ressourcen
Und diese Kreisbewegung auf dem Wasser
Laut Bundesamt für Statistik macht Bauschutt 84% des gesamten in der Schweiz produzierten Abfalls aus. Dies bedeutet 500 kg Abfall pro Sekunde, der in Mülldeponien gekippt, in Steinbrüchen abgeladen oder in Tobeln entsorgt wird und so unsere Landschaft in einen gigantischen Mülleimer verwandelt.
Ab den 1960er Jahren hatte sich der Freiburger Künstler Jean Tinguely wie andere Vertreter des Nouveau Réalisme einer provozierenden, innovativen Kunst verschrieben, die aus dem Schrott und Abfall unserer Gesellschaft Kunstwerke produzierte. Darin spiegeln sich gesellschaftliche Fragen wider, die unsere Beziehung zur Welt beleuchten.
Indem er aus Schrott, Abfällen und Fundstücken neue kinetische Skulpturen schafft, bekennt sich Tinguely zu einer Poesie des Gegenstands, die er mit Daniel Spoerri, Arman oder Niki de Saint Phalle gemeinsam hat. Die Werke dieser Künstler berichten von unseren Träumen und Ängsten, von den zwischenmenschlichen Beziehungen, von der Gesellschaft, die wir auf- bzw. abbauen, von der Zerbrechlichkeit des Lebens und der Zeit, die vergeht.
500 kilos par secondes, vitesse de croisière
Des déchets cachés sous le tapis
Zone dévastée, ressource naturelle
Sur l’eau, ce mouvement circulaire
Selon l'office fédéral de la statistique, les déchets de construction constituent 84 % de la totalité des déchets produits en Suisse. Cela représente 500 kg de déchets par seconde, qui viennent remplir les décharges, combler les ravins ou remblayer des carrières, transformant notre territoire en une vaste poubelle.
Avec d’autres artistes issus du Nouveau Réalisme, Jean Tinguely s’est adonné, dès les années 1960, à un art provocateur et innovant qui utilise le rebut et les déchets de la société pour créer des œuvres d’art. S’y reflètent des interrogations sociétales qui éclairent notre rapport au monde.
En utilisant de la ferraille, des déchets, des objets trouvés pour faire émerger des sculptures cinétiques nouvelles, Tinguely revendique une poésie des objets qu’il partage avec Daniel Spoerri, Arman ou Niki de Saint Phalle. Les œuvres de ces artistes nous parlent de nos rêves comme de nos peurs, de nos liens humains, de la société que nous (dé)-construisons, comme de la fragilité de la vie et du temps qui passe.
500 chili al secondo, velocità di crociera
Rifiuti nascosti sotto il tappeto
Zona devastata, risorsa naturale
Sull’acqua, un movimento circolare
Secondo l’Ufficio federale di statistica, i rifiuti edili rappresentano l’84% del totale dei rifiuti prodotti in Svizzera. Vale a dire 500 kg di rifiuti al secondo che riempiono le discariche, colmano i dirupi o rinterrano le cave, trasformando il nostro territorio in una grande pattumiera.
Insieme ad altri artisti membri del Nouveau Réalisme, fin dagli anni Sessanta Jean Tinguely si dedica a un’arte provocatoria e innovativa che utilizza gli scarti e i rifiuti della società per creare opere d’arte che riflettono gli interrogativi sociali e gettano nuova luce sul nostro rapporto al mondo.
Utilizzando la ferraglia, i rifiuti, gli oggetti smarriti per far emergere sculture cinetiche inedite, Tinguely rivendica una poesia degli oggetti che condivide con Daniel Spoerri, Arman o Niki de Saint Phalle. Le opere di questi artisti ci parlano tanto dei nostri sogni quanto delle nostre paure, dei nostri legami umani, della società che (de)costruiamo e della fragilità della vita e del tempo che passa.